Матэматыка Урок
№1___________
Тэма: “Лікі ў межах 1000”
Мэты:
·
замацаваць веданне
паслядоўнасці і разраднага складу лікаў у межах 1000;
·
замацаваць уменне
выконваць вусныя вылічэнні, заснаваныя на веданні паслядоўнасці лікаў;
·
замацаваць уменне
вырашаць задачы;
·
садзейнічаць
фарміраванню адказных адносін да вучобы.
Абсталяванне: падручнік
“Матэматыка 4 клас”, карткі з заданнем, нагядны матэрыял.
Ход урока
I.
Арганізацыйны
момант
Тут задумы і
задачы,
Гульні, жарты,
усё для вас!
Пажадаем усім
ўдачы -
За працу, у
добры час!
II.
Актуалізацыя ведаў
Сёння на
ўроку мы абагульнім веды, атрыманыя ў 3 класе, паўторым прынцыпы адукацыі лікаў
ад 0 да 1000, паўторым прыёмы параўнання, складання і аднімання лікаў. А для чаго нам
гэта трэба?
III.
Вусны лік
·
Палічыце
ад 197 да 203, ад 303 да 297, ад 898 да 904, ад 102 да 98.
·
Назавіце
суседзяў лікаў 300, 550, 700, 643, 999
·
Параўнайце
лікі:
303 і 330 510 і 501
909 і 900 696 і 669
·
Вырашыце
задачы:
За адзін скачок кенгуру перамяшчаецца
на 12 м. На колькі метраў перамесціцца кенгуру за 3 (4, 5) скачка?
У мяшку 60 кг бульбы. На колькі тыдняў
сям'і хопіць мяшка бульбы, калі кожны тыдзень расходаваць 10 (5, 6, 20) кг?
Таварны цягнік прайшоў 160 км з
хуткасцю 40 км / ч. За які час цягнік прайшоў гэты шлях?
* Хуткасць касмічнага карабля 8 км /
с. Колькі кіламетраў праляціць карабель за 1 мін?
IV.
Работа па падручнікі
Заданне 1 (с. 4)
Заданне 4 (с. 4)
Заданне 5 (с. 5)
Вучні называюць колькасці, атрыманыя з
дадзеных лікаў пры прыбыткам або адніманні адзінкі.
заданне *
Колькі ўсяго лікаў ад 1 да 999?
(999.) Колькі сярод іх адназначных і двухзначных (99), трохзначных (900) лікаў?
999- 99 = 900.
V.
Фізкультмінутка
VI.
Паўтарэнне
вывучанага ў 3 класе
Заданне 3 (с. 4)
Заданне 2 (с. 4)
Трохзначны лік складаецца з соцен,
дзясяткаў, адзінак. Кожная з трох дадзеных лічбаў можа быць запісана ў адным з
пералічаных разрадаў. 5 5 5
сотні
дзесяткі
адзінкі
Заданне 6 (с. 5)
Заданне 7 (с. 5)
VII.
Падвядзенне
вынікаў урока. рэфлексія
Якія цяжкасці ўзніклі ў час урока? Якое
заданне было лёгкім? Цяжкім?
Якое заданне хацелі б яшчэ выканаць?
Ацэніце сваю працу на ўроку
VIII.
Дамашняе заданне: №1,2 с.5
Матэматыка Урок
№2___________
Тэма:
“Вуснае складанне і
адніманне лікаў у
межах 1000”
Мэты:
·
замацоўваць
уменне выконваць вуснае складанне і адніманне лікаў у межах 1000;
·
замацоўваць
уменне рашаць задачы на рух
Абсталяванне: падручнік
“Матэматыка 4 клас”, карткі з заданнем, нагядны матэрыял.
Ход урока
I.
Арганізацыйна – матывацыйны этап.
Сёння мы прадоўжым наша падарожжа па
матэматычных сцежках, каб вы змаглі выйсці на шырокую дарогу ведаў. Матэматыка
лічыцца сумнай навукай. А вы згодны з гэтай думкай? Я прапаную сёння так
працаваць на ўроку, каб вам не было сумна. Каб матэматыка здалася навукай
цікавай і займальнай.
III.
Вуснае лічэнне
Гульня “Так –
Не” (сігнальныя карткі чырвонага і зялёнага колеру)
Лік 40
дзеліцца на 8 (так)
Лік 100 – самы
малы трохзначны лік (так)
Лік 999 – самы
вялікі трохзначны лік (так)
Калі павялічыць
9 на 3, атрымаецца 27 (не)
У кожным
прамавугольніку усе стораны роўныя (не)
У квадрата ўсе
вуглы прамыя (так)
Адзінка
вымярэння адлегласці км/г (не)
Матэматычны дыктант
Запішыце лік
648, прадстаўце яго сумай разрадных складаемых.
Запішыце лікі,
у якіх:
83дзясяткі;
6 соцень;
8 соцень, 5
дзясяткаў, 3 адзінкі.
Здабытак лікаў
3 і 32 паменшыць на 46.
Да ліку 87
дадаць дзель лікаў 21 і 7.
IV.
Паведамленне тэмы і мэты ўрока
Тэма урока
“Вуснае складанне і адніманне лікаў у меах 1000”
V.
Праца з падручнікам
Заданне
1, 2 – пісьмова
Заданне
3 – рашэнне задачы
Заданне
4, 6, 7, 8 вусна
Заданне
5, 10 – пісьмова
VI.
самастойная работа. Заданне 9
VII.
Дамашняе заданне:
С. 7, № 11,
12
Тэма:
Вуснае
множанне і дзяленне лікаў у межах 1000
Мэты:
паўтарыць канкрэтны сэнс дзеяння множання; замацоўваць уменне выконваць вуснае
множанне і дзяленне лікаў у межах 1000, рашаць задачы з прапарцыйнымі
велічынямі, знаходзіць перыметр многавугольніка, садзейнічаць выхаванню
цікавасці да матэматыкі
1.
Арганізацыйны момант
Псіхалагічны прыём
«Кампліменты»
2.
Вусны лік
1. На дошцы запісаны
лікі: 17, 13, 18, 20, 15, 12, 19, 14, 16.
Павялічце колькасці ў 4
(5) разы.
2. Колькі
прамавугольнікаў ў намаляванай на дошцы фігуры?
|
|
|
|
Вырашыце задачы:
а) 6 кг апельсінаў каштуюць 54 манеты. Колькі трэба манет, каб купіць на 4
кг апельсінаў больш?
б) Коля купіў у правадыра дзікага афрыканскага племя 18 кг бананаў за 72
бліскучыя гузікі. Колькі кілаграмаў бананаў можна купіць у правадыра, калі мець
на 24 гузікі больш, чым у Колі?
в) У кіназале сядзелі 600 гледачоў. Да пачатку киносе¬анса іх колькасць
павялічылася на 1/3. Колькі гледачоў стала ў кіназале?
Заданне 1, 3 (с. 8) Множанне і дзяленне лікаў у межах 1000 у выпадках,
заснаваных на вылічэннях у межах 100.
Заданне * (вывешвае на дошцы перад урокамі, а правяраю на ўроку)
Было -?
Узялі - 25 яек і 19 яек.
Паклалі - 27 яек.
Стала - 83 яйкі.
Спосаб I. Задачу можна вырашыць «з канца», ісці ад атрыманага колькасці да шуканага,
выконваючы зваротныя дзеянні:
1) паклалі 27 яек; мы адкінем іх і атрымаем 56
(83-27 = 56);
2) забралі 19 яек; мы іх вернем і атрымаем 75 (56 + 19 = 75);
3) забралі 25 яек; зноў іх вернем і атрымаем 100 (75 + 25 = 100).
Спосаб II.
Колькі ўсяго яек ўзялі?
25 + 19 = 44 (яйкі).
На колькі больш яек ўзялі з кошыкаў, чым по¬ложили туды?
44-27 = 17 (яек).
Як змянілася агульная колькасць яек у корзи¬нах? (Зменшылася на 17 яек.)
Можна ўмова перафармуляваць так:
Было -?
Ўзялі - 17 яек.
Засталося - 83 яйкі.
83 17 = 100 (яек).
3. Паведамленне тэмы і мэт
урока
4. Праца па падручніку
Заданні 5,6 (с.8-9), калектыўна. Знаходжанне перыметра трыкутніка,
распазнаванне остроугольная, прастакутных, тупоугольных трыкутнікаў.
Праца з табліцай.
5. Замацаванне вывучанага матэрыялу
Самастойная праца. Заданні 2,4 (с.8)
6. Падвядзенне вынікаў урока
7. Дамашняе заданне: № 1,2, с.9
Тэма ўрока: Пісьмовае складанне і адніманне
трёхзначных лікаў.
Мэты ўрока:
1) замацоўваць
уменне выконваць пісьмовае складанне і адніманне лікаў у межах 1000;
замацоўваць уменне складаць зваротныя задачы;
2)
развіваць вылічальныя навыкі, лагічнае мысленне;
3) выхоўваць актыўнасць на ўроку.
I.
Арганізацыйны
момант.
II.
Праверка
дамашняга задання
III.
Вусны
лік
Вылічыце
(920-220):7 600:(236+364)
60*7+380 120*3+400
810:9+130 372+4*130
Параўнайце
30*>306 8*0<831 *48>647
2*7<237 149>14* 7*8<778
IV.
Работа па тэме.
1. Паўтарэнне
с. 12, №1 (вусна)
с. 12, №2
(самастойна) узаемаправерка
с. 12, №3
(каменціруючы з месца)
рашэнне задач
с. 12, №5 (з
каментаваннем каля дошкі)
1) 90 * 4 = 360
(км) - адлегласць ад А да В
2) 900-360 = 540
(км) - адлегласць ад У да З
3) 540: 3 = 180 (км
/ г) - хуткасць ад В да С
Адказ: 180 км / г.
с. 13 №7 (з
разборам і наступным самастойным рашэннем):
Падыходзіць 1 схема
1) 170 * 3 = 510
(км) - першыя дні
2) 50 * 2 = 100
(км) - наступныя дні
3) 510 + 100 = 610
(км) - даўжыня ўсёй дарогі
Адказ: 610 км.
V.
Падвядзенне вынікаў.
- С. 13 №8 (у
групах) -
А-В А-Д А-К А-М У-Д
У-К В-М Д-К Д-М К-М - 10 пар
- Над чым працавалі
на ўроку?
- Што было цяжэй за
ўсё?
- Што добра
атрымліваецца?
VI. Дамашняе заданне.
с.13, № 1, № 2
Тэма: Разрады адзінак і клас тысяч.
Мэты
ўрока: пазнаёміць з класам тысяч і класам адзінак; вучыць
чытаць і запісваць мнагазначныя лікі, якія складаюцца з адзінак другога класа;
вучыць выконваць арыфметычныя дзеянні з круглымі тысячамі, заснаваныя на вусных
вылічэннях; развіваць самастойнасць у выбары спосабаў развагі; выхоўваць
актыўнасць на ўроку.
Ход урока:
I.
Арганізацыйны
момант.
II.
Праверка дамашняга задання
100, 140
1) 5 * 24 = 120 (кг) 2)
120: 6 = 20 (кг) 3) 120-20 = 100 (кг)
III.
Актуалізацыя ведаў.
1.
Вусныя практыкаванні: Самастойная праца на картках
1) «Матэматычны
марафон».
а) Успомніць самае
маленькае трохзначны лік. (100.)
б) Паменшыць яго ў 2
разы. (50.)
в) Падзяліць атрыманы
лік на 10. (5.)
г) Павялічыць яго ў 7
разоў. (35.)
д) Павялічыць на 1.
(36.)
е) Паменшыць ў 6 разоў.
(6.)
ж) дадалося столькі ж.
(12.)
з) Павялічыць у 3 разы.
(36.)
і) Памножыць на 10.
(360.)
- А цяпер запішыце
атрыманае лік у сшытках.
- Якое лік атрымалася?
- Устаньце ўсе, у каго
адказ - 360. Малайцы!
2.
Вырашыце задачы:
а) За 9 сшыткаў
заплацілі 72 рублі. Колькі каштуе адна сшытак?
б) Мама купіла 4
пірожных па 12 рублёў. Колькі каштуе ўся купля?
в) Перыметр
роўнабаковага трыкутніка - 54 дм. Чаму роўная даўжыня яго боку.
IV. Мэтапакладання.
- Ёсць колькасці адназначныя. А яшчэ якія вы ведаеце? (Дву¬значные,
трохзначныя ...)
- А як называюцца колькасці, у запісе якіх лічбаў больш, чым у трохзначных
ліках? (Шматзначнасць.)
- Сёння на ўроку мы будзем працаваць менавіта з мнагазначнымі лікамі ...
- Як вы думаеце, чаму мы будзем вучыцца на нашым ўроку?
V. Праца над новай тэмай.
1) Праца з табліцай разрадаў і класаў (вывешаная на дошцы).
- Для таго, каб правільна чытаць і запісваць много¬значные колькасці, іх
разбілі на ... (класы).
- Прачытайце іх хорам. (Клас адзінак, клас тысяч.)
- Колькі разрадаў у кожным класе? (3.)
- Назавіце іх па парадку. (Адзінкі I разраду, адзінкі II разраду.)
- Як называюцца адзінкі I разраду? (Адзінкі.)
- Як называюцца адзінкі II разраду (Дзясяткі.) III разраду? (Сотні.) IV
разраду? (Адзінкі тысяч.) І г.д.
- Які клас ўтвараюць сотні, дзесяткі, тысячы? (Клас адзінак, першы клас.)
- Які клас ўтвараюць адзінкі тысяч, дзесяткі тысяч і сотні тысяч? (Класс
тысяч, другі клас.)
- Колькі нулёў у за 100 000? (Пяць.)
- Што значыць нуль у запісы нумару? (Значыць, у гэтым ліку адсутнічаюць
адзінкі дадзенага разраду.)
2) Праца з табліцай ў падручніку (с. 26)
Чытанне шматзначных лікаў
- Вызначэнне адзінак кожнага класа
с. 24 № 1
с. 24 № 2
Запіс мнагазначных лікаў
с. 24 №3 (франтальна каля дошкі)
а) 240 000.
- Падкрэсліце адзінкі тысяч.
- Якую лічбу падкрэслілі? (4.)
Гэта адзінка якога класа?
- Падкрэсліце дзясяткі тысяч.
- Колькі дзясяткаў тысяч у дадзеным ліку?
- Гэта адзінкі якога класа?
- Колькі нулёў у запісе гэтага ліку?
б) 53 000
- Адзінкі якіх разрадаў адсутнічаюць?
рэфлексія
Самастойная праца на картках.
З дапамогай табліцы 9 запісаць колькасці, у якіх:
6 адзінак V разраду і 8 адзінак I разраду;
5 адінак VI разраду, 3 адзінкі IV разраду і 7 адзінак I разраду;
8 адзінак III разраду і 4 адзінкі VI разраду;
3 адзінкі VI разраду, 7 адзінак V разраду і 5 адзінак IV разраду.
VI. Падвядзенне вынікаў урока.
Рэфлексія.
- Чаму вы вучыліся сёння на ўроку?
- Ацэніце сваю працу на ўроку.
На ўроку мяне зацікавіла ...
На ўроку я працаваў (а) ...
На ўроку мне спадабалася ...
На ўроку мне было цяжка ...
Тэма:
адзінка часу-год. Колькасць месяцаў і сутак у годзе. Высакосны і невысакосны
год
Мэты
і задачы ўрока: удакладніць уяўленне аб колькасці
месяцаў і дзён у годзе; пазнаёміць з паняццямі «высакосны год» і «невисокосный
год»; замацоўваць уменне выконваць дзяленне з астачай і яго праверку;
замацоўваць уменне вырашаць задачы.
Абсталяванне:
Вучэбны
дапаможнік " Матэматыка 4 кл."; карткі для індывідуальнай работы.
Ход урока
1. Арганізацыйны момант
2. Праверка дамашняга задання
№ 1
(198 + 136) – 26 + 0 •
1302 = 308
804 – (265 – 139) + 0 :
36 = 678
№ 2
1) 15 ∙ 30 = 450 (д.) -
за чвэрць гадзіны;
2) 30 ∙ 30 = 900 – д.)
- за паўгадзіны.
3. Вусны лік
• Які месяц ідзе за
чэрвенем? Лістападам? Лютым? Жніўнем?
• Расстаў дужкі так,
каб атрымаліся правільныя роўнасці.
6000 + 3080 – 50 + 30 =
9000 15 000 : 3 + 2 + 600 = 3600
• Параўнаць.
573 900 * 57 390 34 964
* 3596
84 562 * 804 562 87 600
* 9860
320 537 * 32 537 643
987 * 94 997
* Колькі атрымаецца,
калі 49 падзяліць на 7 аднолькавых частак? (7)
* Кніга каштуе 70
рублёў. Яна даражэй сшыткі ў 10 разоў. Колькі каштуе сшытак?
* У пакеце было 37
цукерак. Раніцай узялі 15 цукерак, а ўвечары яшчэ 8. Колькі цукерак засталося ў
пакеце?
* На клумбе расце 6
цюльпанаў і 48 нарцысаў. У колькі разоў цюльпанаў менш, чым нарцысаў?
* Мама расфасоўваць 60
кг пасцілу. У 7 пакетаў яна расфасавала па 2 кг пасцілу. Колькі пасцілу ёй
засталося расфасаваць?
4. Пастаноўка мэтаў і задач урока
5. Праца па тэме ўрока
Праца з табліцай на с.
54 навучальнага дапаможніка.
С. 54 № 1
У годзе 7 месяцаў, у кожным з якіх 31 суткі. Гэтыя месяцы –
студзень, сакавік, май, ліпень, жнівень, кастрычнік, снежань.
У годзе 4 месяцы, у якіх па 30 сутак. Гэтыя месяцы-красавік,
чэрвень, верасень, лістапад.
У годзе ёсць месяц, у якім 28 або 29 сутак. Гэты месяц-люты.
Знаёмства
з новым матэрыялам на с. 54
№ 2 (вусна)
№ 3
120 + 170 = 290 1600 +
1300 = 2900
№ 5
Колькі метраў тканіны
прывезлі?
Колькі метраў тканіны
выдаткавалі?
Што неабходна
даведацца?
Можна адразу адказаць
на пытанне задачы?
Што неабходна спачатку
даведацца?
1) 96: 3 = 32 (м) -
выдаткавалі;
2) 9 ∙ 6 = 54 (м) –
неабходна для пашыву жаночых куртак;
3) 96-32 = 64 (м)
6. Замацаванне
7. Інфармацыя аб дамашнім заданні
С. 55, № 1,2
Матэматыка 4 клас,
урок №63
Тэма:
“Замацаванне”
Мэты:
·
замацаванне
ведаў аб паслядоўнасці і разрадным саставе мнагазных лікаў;
·
уменне
выконваць аыфметычныя дзеянні над мнагазначнымі лікамі і лікавымі значэннямі
велічынь, знаходзіць значэнні выразаў;
·
уменне
выражаць лікавыя значэнні велічынь у адзінках розных найменняў;
·
уменне
рашаць адачы.
Ход урока
I.
Арганізацыйны момант
- Прывітанне! Жадаю надхненнай працы на ўроку.
II.
Праверка дамашняга задання
- Вы выконвалі заданне №1 і №2. Давайце праверым як
правільна вы зрабілі.
Заданне №1
14 р. 37 к.+ 27 р. 31 к.= 41 р. 64 к.
42 р. 18 к.+ 38 р. 96 к.= 91 р. 14 к.
38 р. 46 к.- 12 р. 25 к.= 26 р. 19 к.
55 р. 33 к.- 19 р. 68к.= 35 р. 65 к.
Задача №2
18 г 12 мін – 3 г 25 мін = 14 г 47 мін
Адказ: адправіўся ў 14 г 47 мін
III.
Вусны лік
1.
Прачытайце лікі ў парадку
нарастання
68 579, 27, 365, 46 215, 78 356, 784
Адказ: 27, 365, 784, 46 215, 68 579, 78 356
2. Параўнайце
847>460 54<540 878>787 576=578-1
IV.
Замацаванне ведаў
- Сягодня на ўроку мы будзем замацоўваць веды, якія мы
атрымалі на папярэдніх уроках.
-
Выконваем заданне №1 (вусна)
99, 99999
-
Заданне №2
- Давайце ўспомнім, што такое сума разрадных складаемых.
Прывядзіце свой прыклад
6341= 6000+300+40+1
307005= 300000+7000+5
101010=10000+1000+10
Заданне
№ 4
- Прчытайце, што трэба зрабіць. Што такое сумма?
- Выконваем першы радок самастойна.
2 378+5 431= 7 809 0+254 123=254 123 56 094+3 973=30 067
V.
Фізкультхвілінка
- А цяпер мы троху адпачнём і правядзём фізкультхвілінку
VI.
Рашэнне задач
- Задача
№ 14
- Калі мы адпачнулі, цяпер будзем рашаць залдачу.
- Прачытайце ўмову задачы.
1) 5100:3=1700 (км/г) – скорасць аддалення
2) 1700-900=800 (км/г) – скорасць другога самалета
3) 900-800=100 (км/г)
Адказ: на 100 км/г большая скорасць самалета
VII.
Самастойная праца
Заданне
№8
32*9:4+23 508=23 582
1) 32*9= 288
2) 288:4= 74
3) 74+23 508=23 582
|
78:26*144-200= 232
1) 78:26=3
2) 3*144=432
3) 432-200=232
|
Заданне№
9
2975-(5403-3728)=2000
1) 5403-3728=1975
2) 2975-1975=2000
|
176*5-(2065-1846):3=807
1)2065-1846= 219
2)176*5= 880
3)219:3=73
4)880-73=807
|
VIII.
Падвядзенне вынікаў
- Прадоўжыцце маю думку:
Сягодня на ўроку я…
У меня добра атрымалася…
IX.
Дамашнее
заданне
- Самастойна выканаць дома заданне № 3
Тэма:
Пісьмовае множанне мнагазначнага ліку на адназначны (віду 122 143*4)
Мэты:
·
пазнаеміць
з пісьмовым множаннем мнагазначнага ліку на адназначны лік з пераходам праз
разрадную адзінку;
·
замацоўваць
уменне выконваць пісьмовае множанне лікавых значэнняў велічынь;
·
замацоўваць
уменне рашаць задачы.
Ход урока
1. Арганізацыйны
момант
- Празвінеў гучны званок,
Заклікае ўсіх на ўрок.
- Жадаю пленай працы!
2. Праверка
дамашняга задання
- Давайце праверым, як вы выканалі заданне.
№1
Знайдзі значэнні выразаў
1 000 000 – 412 214*2=175 572
32 311*3+99 067=196 000
№2
Задача
1) 170*5=850 (км)-прабяжыць 1 страус за 5 сутак
2) 254*5=1 270 (км)-прабяжыць 2 страус за 5 сутак
3) 1 270-850=420 (км)- больш прабяжыць 2 страус
Адказ: на 420 км
3. Вусны
лік
1. Вылічы. Суаднясі правільныя адказы
350*2=700
5300*3=15900
100*8=800
310*6=1880
2. Выразі ў найменшую адзінку ў см
7 м= 700 см 1 км=100 000 см
150 м= 15 000
см 1 км 20 м 90 см= 3 090 см
12 м 50 см= 1 250
см
3. Рашы задачу
Хлопчыкі і
дзяўчынкі вымяралі крокамі даўжыню гульнявой пляцоўкі. У Лізы атрымалася 25
крокаў, у Паліны - 27, у Максіма - 22, а ў Юры - 24.
У каго з удзельнікаў самы кароткі крок?
Адказ: у Паліны.
4. Паведамленне
тэмы ўрока
- На сенняшнім уроку мы працягваем з вамі вывучаць
пісьмовае множанне мнагазначнага ліку на адназначны прах разрадную адзінку.
- Але спачатку давайце ўспомнім алгарытм множання
трохзначны лік на адназначны.
- Адкрыйце падручнік с. 6, разгледзім табліцу і растлумачым
вылічэнні.
5. Праца
па падручніку. Вывучэнне новага матэрыялу.
- Замацуем нашы веды, выконваем заданне №1. Рашэнне 1 радка
23 164*2=46 328
231 162*4=924 648 131 214*6=787 284
- Працягваем далей. Выконваем заданне №2. Разгледзім узор выканання.
Рашаем 1 слупок
84 км 306 м*3= 252
км 918 м
341 км 67 м*2= 682
км 134 м
28 км 44 м*6= 168
км 264 м
- Выкананне заданне
№3. Давайце ўспомнім, як выконваецца дзяленне з астачай.
- Якая павінна быць астача?
837:4= 209 (аст. 1) 271:5=
54 (аст. 1) 447:2=113 ( аст.
1)
15:20= 0 (аст. 15)
6. Фізкультхвілінка
7. Рашэнне
задач
- Рашаем задачу №5. Чытаем умову.
1) 600:3=200 (р)-кошт люстры
2) 200:2= 100 (р) – кошт стала
3) 200+100=300 (р.) – сума усей пакупку
4) 600-300=300 (р.) –засталося
Адказ: 300 р
- Рашаем задачу №6. Чытаем умову задачы.
1) 999:9= 111 (м)
– паменшылася
2) 999-111=888 (м) – рака стала у першыя суткі
3) 888-178= 710 (м) – шырыня ракі к канцу другіх сутак
Адказ: 710 м шырыня ракі
8. Самастайная
праца па картках
(952:4)*3-(476:7)+196=366
1) 952:4=238
2) 476:7=68
3) 238-68=170
4) 170+196=366
9. Падвядзенне
вынікаў
- Над якой тэмай вы сення працавалі?
- Якія цяжкасці ўзніклі ў вас сення?
10. Дамашняе
заданне
Задача №1,2 с. 7
Тэма: “Пісьмовае дзяленне мнагазначнага ліку на адназначны лік
з астачай”
Мэты:
§
пазнаёміць
з піьсомвым дзяленнем мнагазначнага ліку на адназначны лік з астачай;
§
садзейнічаць
замацаванню уменняй знаходзіць значэнне выразаў, параноўваць іх значэнне, знаходзіць
перыметр квадрата;
§
пабудаваць
умовы для развіццю навыкаў вуснага і піьсмовага ліку, лагічнага мышлення;
§
замацоўвацьуменне
рашаць задачы.
Ход урока
I.
Арганізацыйны момант
- Скажыце сабе: “Я ўважлівы, я думаю і кемлівы”. Пакажыце
свае ўсмешкі і пажадайце кожнаму плёнай працы.
II.
Праверка дамашняга задання
- Давайце праверым, як вы выканалі дамашняе заданне.
- Зачытайце рашэнне прыкладаў задання №1
(5387+8293):5=2736 53912:2*3=80868
- Зачытайце рашэнне задачы №2
1) 60:3=20 (р.)
2) 20+20=40 (р.)
Адказ: 40 рублей патрацілі
- Ацаніце сваю працу?
- Каб пачаць да вывучэнню новага матэрыялу, нам патрэбна
– вусны лік.
III.
Вусны лік
1) Гульня “Запоўні пропускі”
5 м 3 см= … см 7
т 6 ц= … ц
6 дм 4 см= … см 8
т 40 кг= … кг
5 дм 20 мм = … см 2 300
г= … кг … г
2) Гульня “Палічы хутка”
- Я буду паказываць карткі з лікамі,а вы павінны
павялічыць ілі паменьшыць.
--- Павялічыць у 10 разоў: 10, 230, 345, 3 005,
40 200, 10 100.
--- Паменшы ў 15 разоў: 15, 30, 600, 4 500,
15 000, 90 000.
3) Гульня “Знайдзі заканамернасць”
--- 6, 12, 24, 48, …, …. (96, 192)
--- 4, 6, 10, 16, 24, …, …, (34, 46)
IV.
Тэма і мэты ўрока
- Каб даведацца назву тэмы ўрока, трэба спачатку рашыць
прыклады, якія запісаны на дошцы: 48:9, 19:3, 32:3, 5 039:4
- Які прыклад вам было цяжка рашыць?
- А што агульнага паміж ўсімі астатнімі прыкладамі?
- А ў апошнім прыкладзе адбываецца дзяленне які лікаў?
- Сягодня на ўроку мы будзім вывучаць дзяленне
мнагазначнага ліку на адназначны з астачай.
- Што мы павінны ведаць пры дзяленні з астачай?
- Давайце ўспомнім алгарытм дзяленне з астачай.
АЛГАРЫТМ:
1.Знайсці першае няпоўнае дзялімае.
2. Вызначыць колькасць лікаў у дзелі.
3. Знайсці лік ў кожным разрадзе дзялімага.
4. Знайсці астатак і параўнаць з дзялімым. (астача
павінна быць меншай за дзельнік)
V.
Вывучэнне новага матэрыялу
- Адкрыйце падручнік на старонцы 24. Разглядзіце матэрыял
чырвонай рамцы.
- Прачытайце і параўнайце вылічэнні. Чым яны
адрозніваюцца?
- Пракаментуйце дзяленне з астачай.

- Алгарытм дзяленне, які вы пачулі, паспрабуем прымяніць
на практыцы.
- Заданне №1, с. 24. Рашэнне прыкладаў на дзяленне з
астачай.
1 радок – франтальнае рашэнне;
2 радок – самастойнае рашэнне.
375:3=125,
13 945:6= 2 324 (аст.1),659:5=
131 (аст. 4), 13 794:4=3448 (аст. 2)
873:4= 218 (аст.
1), 2899:8=362(аст.3), 557:8=69 (аст.5), 18789:5=3757 (аст. 4)
- Ацаніце сваю работу над прыкладамі.
Заданне
(?) Гульня “Скажыце”
- Якія астачы могуць атрымацца пры дзяленні на лік 8, 13,
25
VI.
Замацаванне вывучанага
- Рашаем задачу №3.
- Прачытайце задачу.
- Колькі дзеяннеў мае задача?
- Што можам даведацца ў 1-м дзеянні? (4000:5=800 (г)
- Якое дзеянне?
- Што можам даведацца ў 2-м дзеянні? (4000-800=3200 г= 3
кг 200 г)
- Якое дзяенне?
- Мы адказалі на пытанне задачы?
- Састаўце абратную задачу.
VII.
Фізкультмінутка
VIII.
Самастойнае рашэнне
- Цяпер вы будзеце працаваць самастойна.
- На с. 24 №2, параўнанне рашаць па варыянтам
v 1 варыянт – 1 і 2 радок
v 2 варыянт – 3 і 4 радок
- Давайце праверым, як вы рашылі. (<, =, >, <)
-Ацаніце
сваю працу.
Заданне №4,с. 24. Знайдзіце перыметр
- Прачытайце задачу. Як мы находзім перыметр?
- А каб знайсці прыметр квадрата, что мы можам зрабіць?
- Чаму?
- Можам сразу адказаць на пытанне задачы?
- Чаму?
- Можам даведацца?
- Якім дзеяннем?
- Што даведаемся ў 2-м дзеянні?
- Якім дзеяннем?
- Цяпер можам знайсці пеыметр квадарат,які атрымаўся?
- Якім дзеяннем?
- Можам сырашыць гэту задачц дркгім спосабам?
- Паспрабуйце знасці адказ на пытанне другім спосабам.
- Праверка рашэнне задачы другім спосабам.
IX.
Этап кантролю і смакантролю.
- выканайце дзяленне з астачай: 1 621:2,
151 219:3 ( 810(аст.1), (50 406 (аст. 1)
X.
Дамашняе заданне №1,2, с. 25
Комментарии
Отправить комментарий