Матэматыка


Матэматыка                                                    Урок №1___________
Тэма: “Лікі ў межах 1000”
Мэты:
·        замацаваць веданне паслядоўнасці і разраднага складу лікаў у межах 1000;
·        замацаваць уменне выконваць вусныя вылічэнні, заснаваныя на веданні паслядоўнасці лікаў;
·        замацаваць уменне вырашаць задачы;
·        садзейнічаць фарміраванню адказных адносін да вучобы.
Абсталяванне: падручнік “Матэматыка 4 клас”, карткі з заданнем, нагядны матэрыял.
Ход урока
                                   I.            Арганізацыйны момант
Тут задумы і задачы,
Гульні, жарты, усё для вас!
Пажадаем усім ўдачы -
За працу, у добры час!
                               II.            Актуалізацыя ведаў
Сёння на ўроку мы абагульнім веды, атрыманыя ў 3 класе, паўторым прынцыпы адукацыі лікаў ад 0 да 1000, паўторым прыёмы параўнання, складання і аднімання лікаў. А для чаго нам гэта трэба?
                            III.            Вусны лік
·        Палічыце ад 197 да 203, ад 303 да 297, ад 898 да 904, ад 102 да 98.
·        Назавіце суседзяў лікаў 300, 550, 700, 643, 999
·        Параўнайце лікі:
303 і 330                    510 і 501
909 і 900                    696 і 669
·        Вырашыце задачы:
 За адзін скачок кенгуру перамяшчаецца на 12 м. На колькі метраў перамесціцца кенгуру за 3 (4, 5) скачка?
 У мяшку 60 кг бульбы. На колькі тыдняў сям'і хопіць мяшка бульбы, калі кожны тыдзень расходаваць 10 (5, 6, 20) кг?
 Таварны цягнік прайшоў 160 км з хуткасцю 40 км / ч. За які час цягнік прайшоў гэты шлях?
 * Хуткасць касмічнага карабля 8 км / с. Колькі кіламетраў праляціць карабель за 1 мін?
                            IV.            Работа па падручнікі
Заданне 1 (с. 4)
Заданне 4 (с. 4)
Заданне 5 (с. 5)
Вучні называюць колькасці, атрыманыя з дадзеных лікаў пры прыбыткам або адніманні адзінкі.
заданне *
 Колькі ўсяго лікаў ад 1 да 999? (999.) Колькі сярод іх адназначных і двухзначных (99), трохзначных (900) лікаў?
999- 99 = 900.
                               V.            Фізкультмінутка
                            VI.            Паўтарэнне вывучанага ў 3 класе
Заданне 3 (с. 4)
Заданне 2 (с. 4)
Трохзначны лік складаецца з соцен, дзясяткаў, адзінак. Кожная з трох дадзеных лічбаў можа быць запісана ў адным з пералічаных разрадаў. 5 5 5
сотні
дзесяткі
адзінкі
Заданне 6 (с. 5)
Заданне 7 (с. 5)
                        VII.            Падвядзенне вынікаў урока. рэфлексія
Якія цяжкасці ўзніклі ў час урока? Якое заданне было лёгкім? Цяжкім?
Якое заданне хацелі б яшчэ выканаць?
Ацэніце сваю працу на ўроку
                     VIII.            Дамашняе заданне: №1,2 с.5



Матэматыка                                                      Урок №2___________
Тэма: Вуснае складанне і адніманне лікаў у межах 1000
Мэты:
·        замацоўваць уменне выконваць вуснае складанне і адніманне лікаў у межах 1000;
·        замацоўваць уменне рашаць задачы на рух
Абсталяванне: падручнік “Матэматыка 4 клас”, карткі з заданнем, нагядны матэрыял.
Ход урока

                                   I.            Арганізацыйна – матывацыйны этап.
 Сёння мы прадоўжым наша падарожжа па матэматычных сцежках, каб вы змаглі выйсці на шырокую дарогу ведаў. Матэматыка лічыцца сумнай навукай. А вы згодны з гэтай думкай? Я прапаную сёння так працаваць на ўроку, каб вам не было сумна. Каб матэматыка здалася навукай цікавай і займальнай.
                               II.            Праверка дамашняга задання
                            III.            Вуснае лічэнне
Гульня “Так – Не” (сігнальныя карткі чырвонага і зялёнага колеру)
Лік 40 дзеліцца на 8 (так)
Лік 100 – самы малы трохзначны лік (так)
Лік 999 – самы вялікі трохзначны лік (так)
Калі павялічыць 9 на 3, атрымаецца 27 (не)
У кожным прамавугольніку усе стораны роўныя (не)
У квадрата ўсе вуглы прамыя (так)
Адзінка вымярэння адлегласці км/г (не)
Матэматычны дыктант
Запішыце лік 648, прадстаўце яго сумай разрадных складаемых.
Запішыце лікі, у якіх:
 83дзясяткі;
6 соцень;
8 соцень, 5 дзясяткаў, 3 адзінкі.
Здабытак лікаў 3 і 32 паменшыць на 46.
Да ліку 87 дадаць дзель лікаў 21 і 7.
                            IV.            Паведамленне тэмы і мэты ўрока
 Тэма урока “Вуснае складанне і адніманне лікаў у меах 1000”
                               V.            Праца з падручнікам
Заданне 1, 2 – пісьмова
Заданне 3 – рашэнне задачы
Заданне 4, 6, 7, 8 вусна
Заданне 5, 10 – пісьмова
                            VI.            самастойная работа.  Заданне  9
                        VII.            Дамашняе заданне: С. 7, № 11, 12



Тэма: Вуснае множанне і дзяленне лікаў у межах 1000
Мэты: паўтарыць канкрэтны сэнс дзеяння множання; замацоўваць уменне выконваць вуснае множанне і дзяленне лікаў у межах 1000, рашаць задачы з прапарцыйнымі велічынямі, знаходзіць перыметр многавугольніка, садзейнічаць выхаванню цікавасці да матэматыкі
1. Арганізацыйны момант
Псіхалагічны прыём «Кампліменты»
2. Вусны лік
1. На дошцы запісаны лікі: 17, 13, 18, 20, 15, 12, 19, 14, 16.
Павялічце колькасці ў 4 (5) разы.
2. Колькі прамавугольнікаў ў намаляванай на дошцы фігуры?





Вырашыце задачы:
а) 6 кг апельсінаў каштуюць 54 манеты. Колькі трэба манет, каб купіць на 4 кг апельсінаў больш?
б) Коля купіў у правадыра дзікага афрыканскага племя 18 кг бананаў за 72 бліскучыя гузікі. Колькі кілаграмаў бананаў можна купіць у правадыра, калі мець на 24 гузікі больш, чым у Колі?
в) У кіназале сядзелі 600 гледачоў. Да пачатку киносе¬анса іх колькасць павялічылася на 1/3. Колькі гледачоў стала ў кіназале?
Заданне 1, 3 (с. 8) Множанне і дзяленне лікаў у межах 1000 у выпадках, заснаваных на вылічэннях у межах 100.
Заданне * (вывешвае на дошцы перад урокамі, а правяраю на ўроку)
Было -?
Узялі - 25 яек і 19 яек.
Паклалі - 27 яек.
Стала - 83 яйкі.
Спосаб I. Задачу можна вырашыць «з канца», ісці ад атрыманага колькасці да шуканага, выконваючы зваротныя дзеянні:
1) паклалі 27 яек; мы адкінем іх і атрымаем 56
(83-27 = 56);
2) забралі 19 яек; мы іх вернем і атрымаем 75 (56 + 19 = 75);
3) забралі 25 яек; зноў іх вернем і атрымаем 100 (75 + 25 = 100).
Спосаб II.
Колькі ўсяго яек ўзялі?
25 + 19 = 44 (яйкі).
На колькі больш яек ўзялі з кошыкаў, чым по¬ложили туды?
44-27 = 17 (яек).
Як змянілася агульная колькасць яек у корзи¬нах? (Зменшылася на 17 яек.)
Можна ўмова перафармуляваць так:
Было -?
Ўзялі - 17 яек.
Засталося - 83 яйкі.
83 17 = 100 (яек).
3. Паведамленне тэмы і мэт урока
4. Праца па падручніку
Заданні 5,6 (с.8-9), калектыўна. Знаходжанне перыметра трыкутніка, распазнаванне остроугольная, прастакутных, тупоугольных трыкутнікаў.
Праца з табліцай.
5. Замацаванне вывучанага матэрыялу
Самастойная праца. Заданні 2,4 (с.8)
6. Падвядзенне вынікаў урока
7. Дамашняе заданне: № 1,2, с.9



Тэма ўрока: Пісьмовае складанне і адніманне трёхзначных лікаў.
Мэты ўрока:
1) замацоўваць уменне выконваць пісьмовае складанне і адніманне лікаў у межах 1000; замацоўваць уменне складаць зваротныя задачы;
  2) развіваць вылічальныя навыкі, лагічнае мысленне;
  3) выхоўваць актыўнасць на ўроку.
                                   I.            Арганізацыйны момант.
                               II.            Праверка дамашняга задання
                            III.            Вусны лік
Вылічыце
(920-220):7            600:(236+364)
60*7+380               120*3+400
810:9+130              372+4*130
Параўнайце
30*>306       8*0<831      *48>647
2*7<237       149>14*        7*8<778
                            IV.            Работа па тэме.
1. Паўтарэнне
с. 12, №1 (вусна)
с. 12, №2 (самастойна) узаемаправерка
с. 12, №3 (каменціруючы з месца)
рашэнне задач
с. 12, №5 (з каментаваннем каля дошкі)
1) 90 * 4 = 360 (км) - адлегласць ад А да В
2) 900-360 = 540 (км) - адлегласць ад У да З
3) 540: 3 = 180 (км / г) - хуткасць ад В да С
Адказ: 180 км / г.
с. 13 №7 (з разборам і наступным самастойным рашэннем):
Падыходзіць 1 схема
1) 170 * 3 = 510 (км) - першыя дні
2) 50 * 2 = 100 (км) - наступныя дні
3) 510 + 100 = 610 (км) - даўжыня ўсёй дарогі
Адказ: 610 км.
                               V.            Падвядзенне вынікаў.
- С. 13 №8 (у групах) -
А-В А-Д А-К А-М У-Д У-К В-М Д-К Д-М К-М - 10 пар
- Над чым працавалі на ўроку?
- Што было цяжэй за ўсё?
- Што добра атрымліваецца?
VI. Дамашняе заданне.
с.13, № 1, № 2



Тэма: Разрады адзінак і клас тысяч.
Мэты ўрока: пазнаёміць з класам тысяч і класам адзінак; вучыць чытаць і запісваць мнагазначныя лікі, якія складаюцца з адзінак другога класа; вучыць выконваць арыфметычныя дзеянні з круглымі тысячамі, заснаваныя на вусных вылічэннях; развіваць самастойнасць у выбары спосабаў развагі; выхоўваць актыўнасць на ўроку.
Ход урока:
I. Арганізацыйны момант.
II. Праверка дамашняга задання
100, 140
1) 5 * 24 = 120 (кг) 2) 120: 6 = 20 (кг) 3) 120-20 = 100 (кг)
III. Актуалізацыя ведаў.
1. Вусныя практыкаванні: Самастойная праца на картках
1) «Матэматычны марафон».
а) Успомніць самае маленькае трохзначны лік. (100.)
б) Паменшыць яго ў 2 разы. (50.)
в) Падзяліць атрыманы лік на 10. (5.)
г) Павялічыць яго ў 7 разоў. (35.)
д) Павялічыць на 1. (36.)
е) Паменшыць ў 6 разоў. (6.)
ж) дадалося столькі ж. (12.)
з) Павялічыць у 3 разы. (36.)
і) Памножыць на 10. (360.)
- А цяпер запішыце атрыманае лік у сшытках.
- Якое лік атрымалася?
- Устаньце ўсе, у каго адказ - 360. Малайцы!
2. Вырашыце задачы:
а) За 9 сшыткаў заплацілі 72 рублі. Колькі каштуе адна сшытак?
б) Мама купіла 4 пірожных па 12 рублёў. Колькі каштуе ўся купля?
в) Перыметр роўнабаковага трыкутніка - 54 дм. Чаму роўная даўжыня яго боку.
IV. Мэтапакладання.
- Ёсць колькасці адназначныя. А яшчэ якія вы ведаеце? (Дву¬значные, трохзначныя ...)
- А як называюцца колькасці, у запісе якіх лічбаў больш, чым у трохзначных ліках? (Шматзначнасць.)
- Сёння на ўроку мы будзем працаваць менавіта з мнагазначнымі лікамі ...
- Як вы думаеце, чаму мы будзем вучыцца на нашым ўроку?
V. Праца над новай тэмай.
1) Праца з табліцай разрадаў і класаў (вывешаная на дошцы).
- Для таго, каб правільна чытаць і запісваць много¬значные колькасці, іх разбілі на ... (класы).
- Прачытайце іх хорам. (Клас адзінак, клас тысяч.)
- Колькі разрадаў у кожным класе? (3.)
- Назавіце іх па парадку. (Адзінкі I разраду, адзінкі II разраду.)
- Як называюцца адзінкі I разраду? (Адзінкі.)
- Як называюцца адзінкі II разраду (Дзясяткі.) III разраду? (Сотні.) IV разраду? (Адзінкі тысяч.) І г.д.
- Які клас ўтвараюць сотні, дзесяткі, тысячы? (Клас адзінак, першы клас.)
- Які клас ўтвараюць адзінкі тысяч, дзесяткі тысяч і сотні тысяч? (Класс тысяч, другі клас.)
- Колькі нулёў у за 100 000? (Пяць.)
- Што значыць нуль у запісы нумару? (Значыць, у гэтым ліку адсутнічаюць адзінкі дадзенага разраду.)
2) Праца з табліцай ў падручніку (с. 26)
 Чытанне шматзначных лікаў
- Вызначэнне адзінак кожнага класа
с. 24 № 1
с. 24 № 2
Запіс мнагазначных лікаў
с. 24 №3 (франтальна каля дошкі)
а) 240 000.
- Падкрэсліце адзінкі тысяч.
- Якую лічбу падкрэслілі? (4.)
Гэта адзінка якога класа?
 - Падкрэсліце дзясяткі тысяч.
- Колькі дзясяткаў тысяч у дадзеным ліку?
- Гэта адзінкі якога класа?
- Колькі нулёў у запісе гэтага ліку?
б) 53 000
- Адзінкі якіх разрадаў адсутнічаюць?
рэфлексія
Самастойная праца на картках.
З дапамогай табліцы 9 запісаць колькасці, у якіх:
6 адзінак V разраду і 8 адзінак I разраду;
5 адінак VI разраду, 3 адзінкі IV разраду і 7 адзінак I разраду;
8 адзінак III разраду і 4 адзінкі VI разраду;
3 адзінкі VI разраду, 7 адзінак V разраду і 5 адзінак IV разраду.

VI. Падвядзенне вынікаў урока. Рэфлексія.
- Чаму вы вучыліся сёння на ўроку?
- Ацэніце сваю працу на ўроку.
На ўроку мяне зацікавіла ...
На ўроку я працаваў (а) ...
На ўроку мне спадабалася ...
На ўроку мне было цяжка ...



Тэма: адзінка часу-год. Колькасць месяцаў і сутак у годзе. Высакосны і невысакосны год
Мэты і задачы ўрока: удакладніць уяўленне аб колькасці месяцаў і дзён у годзе; пазнаёміць з паняццямі «высакосны год» і «невисокосный год»; замацоўваць уменне выконваць дзяленне з астачай і яго праверку; замацоўваць уменне вырашаць задачы.
Абсталяванне: Вучэбны дапаможнік " Матэматыка 4 кл."; карткі для індывідуальнай работы.
Ход урока
1.    Арганізацыйны момант
2.    Праверка дамашняга задання
№ 1
(198 + 136) – 26 + 0 • 1302 = 308
804 – (265 – 139) + 0 : 36 = 678
№ 2
1) 15 ∙ 30 = 450 (д.) - за чвэрць гадзіны;
2) 30 ∙ 30 = 900 – д.) - за паўгадзіны.
3.    Вусны лік
• Які месяц ідзе за чэрвенем? Лістападам? Лютым? Жніўнем?
• Расстаў дужкі так, каб атрымаліся правільныя роўнасці.
6000 + 3080 – 50 + 30 = 9000 15 000 : 3 + 2 + 600 = 3600
      Параўнаць.
573 900 * 57 390 34 964 * 3596
84 562 * 804 562 87 600 * 9860
320 537 * 32 537 643 987 * 94 997
* Колькі атрымаецца, калі 49 падзяліць на 7 аднолькавых частак? (7)
* Кніга каштуе 70 рублёў. Яна даражэй сшыткі ў 10 разоў. Колькі каштуе сшытак?
* У пакеце было 37 цукерак. Раніцай узялі 15 цукерак, а ўвечары яшчэ 8. Колькі цукерак засталося ў пакеце?
* На клумбе расце 6 цюльпанаў і 48 нарцысаў. У колькі разоў цюльпанаў менш, чым нарцысаў?
* Мама расфасоўваць 60 кг пасцілу. У 7 пакетаў яна расфасавала па 2 кг пасцілу. Колькі пасцілу ёй засталося расфасаваць?
4.    Пастаноўка мэтаў і задач урока
5.    Праца па тэме ўрока
Праца з табліцай на с. 54 навучальнага дапаможніка.
С. 54 № 1
       У годзе 7 месяцаў, у кожным з якіх 31 суткі. Гэтыя месяцы – студзень, сакавік, май, ліпень, жнівень, кастрычнік, снежань. 
       У годзе 4 месяцы, у якіх па 30 сутак. Гэтыя месяцы-красавік, чэрвень, верасень, лістапад.
       У годзе ёсць месяц, у якім 28 або 29 сутак. Гэты месяц-люты.
Знаёмства з новым матэрыялам на с. 54
 № 2 (вусна)
№ 3
120 + 170 = 290 1600 + 1300 = 2900
№ 5
Колькі метраў тканіны прывезлі?
Колькі метраў тканіны выдаткавалі?
Што неабходна даведацца?
Можна адразу адказаць на пытанне задачы?
Што неабходна спачатку даведацца?
1) 96: 3 = 32 (м) - выдаткавалі;
2) 9 ∙ 6 = 54 (м) – неабходна для пашыву жаночых куртак;
3) 96-32 = 64 (м)
6.    Замацаванне
7.    Інфармацыя аб дамашнім заданні
С. 55, № 1,2



Матэматыка 4 клас, урок №63
Тэма: “Замацаванне”
Мэты:
·        замацаванне ведаў аб паслядоўнасці і разрадным саставе мнагазных лікаў;
·        уменне выконваць аыфметычныя дзеянні над мнагазначнымі лікамі і лікавымі значэннямі велічынь, знаходзіць значэнні выразаў;
·        уменне выражаць лікавыя значэнні велічынь у адзінках розных найменняў;
·        уменне рашаць адачы.
Ход урока
                                   I.            Арганізацыйны момант
- Прывітанне! Жадаю надхненнай працы на ўроку.
                               II.            Праверка дамашняга задання
- Вы выконвалі заданне №1 і №2. Давайце праверым як правільна вы зрабілі.
Заданне №1
14 р. 37 к.+ 27 р. 31 к.= 41 р. 64 к.
42 р. 18 к.+ 38 р. 96 к.= 91 р. 14 к.
38 р. 46 к.- 12 р. 25 к.= 26 р. 19 к.
55 р. 33 к.- 19 р. 68к.= 35 р. 65 к.
Задача №2
18 г 12 мін – 3 г 25 мін = 14 г 47 мін
Адказ: адправіўся ў 14 г 47 мін
                            III.            Вусны лік
1. Прачытайце лікі ў парадку нарастання
68 579, 27, 365, 46 215, 78 356, 784
Адказ: 27, 365, 784, 46 215, 68 579, 78 356
2. Параўнайце
847>460   54<540       878>787     576=578-1
3. Палічыце колькі знаходзіцца трохвугольнікаў (9)


                


                            IV.            Замацаванне ведаў
- Сягодня на ўроку мы будзем замацоўваць веды, якія мы атрымалі на папярэдніх уроках.
- Выконваем заданне №1 (вусна)
99, 99999
- Заданне №2
- Давайце ўспомнім, што такое сума разрадных складаемых. Прывядзіце свой прыклад
6341= 6000+300+40+1
307005= 300000+7000+5
101010=10000+1000+10
Заданне № 4
- Прчытайце, што трэба зрабіць. Што такое сумма?
- Выконваем першы радок самастойна.
2 378+5 431= 7 809   0+254 123=254 123     56 094+3 973=30 067
                               V.            Фізкультхвілінка
- А цяпер мы троху адпачнём і правядзём фізкультхвілінку
                            VI.            Рашэнне задач
- Задача № 14
- Калі мы адпачнулі, цяпер будзем рашаць залдачу.
- Прачытайце ўмову задачы.
1) 5100:3=1700 (км/г) – скорасць аддалення
2) 1700-900=800 (км/г) – скорасць другога самалета
3) 900-800=100 (км/г)
Адказ: на 100 км/г большая скорасць самалета
                        VII.            Самастойная праца
Заданне №8
32*9:4+23 508=23 582         
1) 32*9= 288
2) 288:4= 74
3) 74+23 508=23 582

78:26*144-200= 232
1) 78:26=3
2) 3*144=432
3) 432-200=232
Заданне№ 9
2975-(5403-3728)=2000
1) 5403-3728=1975
2) 2975-1975=2000
176*5-(2065-1846):3=807
1)2065-1846= 219
2)176*5= 880
3)219:3=73
4)880-73=807

                     VIII.            Падвядзенне вынікаў
- Прадоўжыцце маю думку:
Сягодня на ўроку я…
У меня добра атрымалася…
                            IX.            Дамашнее заданне
- Самастойна выканаць дома заданне № 3



Тэма: Пісьмовае множанне мнагазначнага ліку на адназначны (віду 122 143*4)
Мэты:
·        пазнаеміць з пісьмовым множаннем мнагазначнага ліку на адназначны лік з пераходам праз разрадную адзінку;
·        замацоўваць уменне выконваць пісьмовае множанне лікавых значэнняў велічынь;
·        замацоўваць уменне рашаць задачы.

Ход урока
1.     Арганізацыйны момант
- Празвінеў гучны званок,
  Заклікае ўсіх на ўрок.
- Жадаю пленай працы!
2.     Праверка дамашняга задання
- Давайце праверым, як вы выканалі заданне.
№1 Знайдзі значэнні выразаў
1 000 000 – 412 214*2=175 572
32 311*3+99 067=196 000
№2 Задача
1) 170*5=850 (км)-прабяжыць 1 страус за 5 сутак
2) 254*5=1 270 (км)-прабяжыць 2 страус за 5 сутак
3) 1 270-850=420 (км)- больш прабяжыць 2 страус
Адказ: на 420 км
3.     Вусны лік
1. Вылічы. Суаднясі правільныя адказы
350*2=700
5300*3=15900
100*8=800
310*6=1880
2. Выразі ў найменшую адзінку ў см
7 м= 700 см                                      1 км=100 000 см
150 м= 15 000 см                   1 км 20 м 90 см= 3 090 см
12 м 50 см= 1 250 см   


3. Рашы задачу
  Хлопчыкі і дзяўчынкі вымяралі крокамі даўжыню гульнявой пляцоўкі. У Лізы атрымалася 25 крокаў, у Паліны - 27, у Максіма - 22, а ў Юры - 24.
У каго з удзельнікаў самы кароткі крок?
Адказ: у Паліны.
4.     Паведамленне тэмы ўрока
- На сенняшнім уроку мы працягваем з вамі вывучаць пісьмовае множанне мнагазначнага ліку на адназначны прах разрадную адзінку.
- Але спачатку давайце ўспомнім алгарытм множання трохзначны лік на адназначны.
- Адкрыйце падручнік с. 6, разгледзім табліцу і растлумачым вылічэнні.
5.     Праца па падручніку. Вывучэнне новага матэрыялу.
- Замацуем нашы веды, выконваем заданне №1. Рашэнне 1 радка
23 164*2=46 328 231 162*4=924 648     131 214*6=787 284
- Працягваем далей. Выконваем заданне №2. Разгледзім узор выканання.
Рашаем 1 слупок
84 км 306 м*3= 252 км 918 м
341 км 67 м*2= 682 км 134 м
28 км 44 м*6= 168 км 264 м
- Выкананне заданне №3. Давайце ўспомнім, як выконваецца дзяленне з астачай.
- Якая павінна быць астача?
837:4= 209 (аст. 1)                 271:5= 54 (аст. 1)                 447:2=113 (        аст. 1)
15:20= 0 (аст. 15)
6.     Фізкультхвілінка
7.     Рашэнне задач
- Рашаем задачу №5. Чытаем умову.
1) 600:3=200 (р)-кошт люстры
2) 200:2= 100 (р) – кошт стала
3) 200+100=300 (р.) – сума усей пакупку
4) 600-300=300 (р.) –засталося
Адказ: 300 р
- Рашаем задачу №6. Чытаем  умову задачы.
1)  999:9= 111 (м) – паменшылася
2) 999-111=888 (м) – рака стала у першыя суткі
3) 888-178= 710 (м) – шырыня ракі к канцу другіх сутак
Адказ: 710 м шырыня ракі
8.     Самастайная праца па картках
(952:4)*3-(476:7)+196=366
1) 952:4=238
2) 476:7=68
3) 238-68=170
4) 170+196=366
9.     Падвядзенне вынікаў
- Над якой тэмай вы сення працавалі?
- Якія цяжкасці ўзніклі ў вас сення?
10.    Дамашняе заданне
Задача №1,2 с. 7



Тэма: “Пісьмовае дзяленне мнагазначнага ліку на адназначны лік з астачай”
Мэты:
§  пазнаёміць з піьсомвым дзяленнем мнагазначнага ліку на адназначны лік з астачай;
§  садзейнічаць замацаванню уменняй знаходзіць значэнне выразаў, параноўваць іх значэнне, знаходзіць перыметр квадрата;
§  пабудаваць умовы для развіццю навыкаў вуснага і піьсмовага ліку, лагічнага мышлення;
§  замацоўвацьуменне рашаць задачы.
Ход урока
                                   I.            Арганізацыйны момант
- Скажыце сабе: “Я ўважлівы, я думаю і кемлівы”. Пакажыце свае ўсмешкі і пажадайце кожнаму плёнай працы.
                               II.            Праверка дамашняга задання
- Давайце праверым, як вы выканалі дамашняе заданне.
- Зачытайце рашэнне прыкладаў задання №1
(5387+8293):5=2736           53912:2*3=80868
- Зачытайце рашэнне задачы №2
1) 60:3=20 (р.)
2) 20+20=40 (р.)
Адказ: 40 рублей патрацілі
- Ацаніце сваю працу?
- Каб пачаць да вывучэнню новага матэрыялу, нам патрэбна – вусны лік.
                            III.            Вусны лік
1) Гульня “Запоўні пропускі”
5 м 3 см= … см                             7 т 6 ц= … ц
6 дм 4 см= … см                           8 т 40 кг= … кг
5 дм 20 мм = … см                       2 300 г= … кг … г
2) Гульня “Палічы хутка”
- Я буду паказываць карткі з лікамі,а вы павінны павялічыць ілі паменьшыць.
--- Павялічыць у 10 разоў: 10, 230, 345, 3 005, 40 200, 10 100.
--- Паменшы ў 15 разоў: 15, 30, 600, 4 500, 15 000, 90 000.
3) Гульня “Знайдзі заканамернасць”
--- 6, 12, 24, 48, …, …. (96, 192)
--- 4, 6, 10, 16, 24, …, …, (34, 46)
                            IV.            Тэма і мэты ўрока
- Каб даведацца назву тэмы ўрока, трэба спачатку рашыць прыклады, якія запісаны на дошцы: 48:9, 19:3, 32:3, 5 039:4
- Які прыклад вам было цяжка рашыць?
- А што агульнага паміж ўсімі астатнімі прыкладамі?
- А ў апошнім прыкладзе адбываецца дзяленне які лікаў?
- Сягодня на ўроку мы будзім вывучаць дзяленне мнагазначнага ліку на адназначны з астачай.
- Што мы павінны ведаць пры дзяленні з астачай?
- Давайце ўспомнім алгарытм дзяленне з астачай.
АЛГАРЫТМ:
1.Знайсці першае няпоўнае дзялімае.
2. Вызначыць колькасць лікаў у дзелі.
3. Знайсці лік ў кожным разрадзе дзялімага.
4. Знайсці астатак і параўнаць з дзялімым. (астача павінна быць меншай за дзельнік)
                               V.            Вывучэнне новага матэрыялу
- Адкрыйце падручнік на старонцы 24. Разглядзіце матэрыял чырвонай рамцы.
- Прачытайце і параўнайце вылічэнні. Чым яны адрозніваюцца?
- Пракаментуйце дзяленне з астачай.
Снимок.PNG
- Алгарытм дзяленне, які вы пачулі, паспрабуем прымяніць на практыцы.
- Заданне №1, с. 24. Рашэнне прыкладаў на дзяленне з астачай.
1 радок – франтальнае рашэнне;
2 радок – самастойнае рашэнне.
375:3=125, 13 945:6= 2 324 (аст.1),659:5= 131 (аст. 4), 13 794:4=3448 (аст. 2)
873:4= 218 (аст. 1), 2899:8=362(аст.3), 557:8=69 (аст.5), 18789:5=3757 (аст. 4)
- Ацаніце сваю работу над прыкладамі.
Заданне (?) Гульня “Скажыце”
- Якія астачы могуць атрымацца пры дзяленні на лік 8, 13, 25
                            VI.            Замацаванне вывучанага
- Рашаем задачу №3.
- Прачытайце задачу.
- Колькі дзеяннеў мае задача?
- Што можам даведацца ў 1-м дзеянні? (4000:5=800 (г)
- Якое дзеянне?
- Што можам даведацца ў 2-м дзеянні? (4000-800=3200 г= 3 кг 200 г)
- Якое дзяенне?
- Мы адказалі на пытанне задачы?
- Састаўце абратную задачу.
                        VII.            Фізкультмінутка
                     VIII.            Самастойнае рашэнне
- Цяпер вы будзеце працаваць самастойна.
- На с. 24 №2, параўнанне рашаць па варыянтам
v 1 варыянт – 1 і 2 радок
v 2 варыянт – 3 і 4 радок
- Давайце праверым, як вы рашылі. (<, =, >, <)
-Ацаніце сваю працу.
Заданне №4,с. 24. Знайдзіце перыметр
- Прачытайце задачу. Як мы находзім перыметр?
- А каб знайсці прыметр квадрата, что мы можам зрабіць?
- Чаму?
- Можам сразу адказаць на пытанне задачы?
- Чаму?
- Можам даведацца?
- Якім дзеяннем?
- Што даведаемся ў 2-м дзеянні?
- Якім дзеяннем?
- Цяпер можам знайсці пеыметр квадарат,які атрымаўся?
- Якім дзеяннем?
- Можам сырашыць гэту задачц дркгім спосабам?
- Паспрабуйце знасці адказ на пытанне другім спосабам.
- Праверка рашэнне задачы другім спосабам.
                            IX.            Этап кантролю і смакантролю.
- выканайце дзяленне з астачай: 1 621:2, 151 219:3 ( 810(аст.1), (50 406 (аст. 1)
                               X.            Дамашняе заданне №1,2, с. 25

Комментарии